Kim jest bierny pracownik?
Termin “bierny pracownik” odnosi się do pracownika, który wykonuje swoje obowiązki w sposób niewystarczająco zaangażowany lub aktywny. Oto kilka cech charakterystycznych biernego pracownika:
- Brak inicjatywy w wykonywaniu swoich zadań. Ogranicza się do minimum wymaganego, nie angażuje się w dodatkowe projekty ani nie proponuje nowych pomysłów.
- Bierny pracownik nie jest zainteresowany rozwojem zawodowym ani osiąganiem lepszych wyników. Może brakować mu motywacji do podjęcia dodatkowych wysiłków i dążenia do doskonałości.
- Unikanie przyjmowania odpowiedzialności za swoje działania lub decyzje. Może przerzucać winę na innych lub odcinać się od problemów, które wymagają rozwiązania.
- Brak innowacyjności, oporność na zmiany i trzymanie się utartych ścieżek, nawet jeśli istnieje możliwość ulepszenia.
- Niski poziom zaangażowania interpersonalnego: Bierni pracownicy często nie angażują się w relacje między pracownikami lub nie wspierają współpracowników w osiąganiu wspólnych celów. Mogą być obojętni na potrzeby innych osób w zespole.
Related Posts
Niszczący wpływ stereotypów w miejscu pracy
10 maja, 2023
Stereotypy są uproszczonymi wyobrażeniami na temat grup społecznych, które...
Kim jest i czym się zajmuje trener biznesu?
19 lipca, 2023
Trener biznesu to specjalista, który pomaga przedsiębiorstwom i osobom w rozwoju...
Jak zadbać jednocześnie o firmę i pracowników?
20 kwietnia, 2023
Jak dbać o rozwój pracowników, aby przyniosło to realną korzyść dla firmy?...
Zatrzymać falę absencji
29 kwietnia, 2022
Absencja pracownicza to innymi słowy nieobecność. Może być usprawiedliwiona...